reklama

Zomrel Matěj

Šesť dní sme dúfali, že ho polícia nájde a privedie späť k rodičom. Včera sa potvrdili najhoršie obavy – malého Matěja našli pri železničnej trati bez známok života.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Bol deň ako každý iný. Ráno rýchlo do práce, káva, žemľa, internetové noviny a pracovné e-maily. Áno, aj súkromné, verte, nie som svedomitejšia, než ostatní. Pracovné tempo sa zrýchľuje, dokončime tú analýzu ešte pred obedom, hej? Potom bude útlm...Obed, noviny na internete, káva, pracovné e-maily. Analýzu sme nedokončili, tak sa na ňu vrháme teraz. Práca ide od ruky, hoci je dusno. Kvôli popoludňajšiemu slnku sťahujeme rolety, aby sme videli na monitory.Opäť útlm a opäť internetové noviny.Ďalších šesť dní už nebude nič ako doteraz. Stratil sa 5-ročný Matěj, pátra po ňom polícia, zapája sa verejnosť. Vo vlaku vraj odišiel sám na záchod a už sa nevrátil. Vystúpil na najbližšej zastávke? Odišiel s cudzím človekom? Kde bola v tom čase jeho matka? Z monitora na mňa hľadia veľké oči, zasadené do bacuľatej nežnej tváričky. A ja viem, že Matěj pre mňa už nikdy nebude anonymné, neznáme dieťa. Neustále na neho myslím, povzbudzujem ho, prihováram sa mu. Večer k nemu posielam svojho anjela strážneho; ja si poradím, dám na seba väčší pozor, kým sa vrátiš. Nepovie nič, iba smutno prikývne. Nemá cenu sa so mnou hádať. Pre istotu berie so sebou aj kolegu, anjela môjho manžela, veď vo dvojici to iste pôjde ľahšie. Vstávam i usínam s myšlienkou na Matěja. A na jeho rodičov, zúfalých a nešťastných. Čo asi robia? Ako sa cítia? Aká ťažká je vina, ktorá ich zaplavila? Vyčítajú si to? Alebo držia pri sebe? Koľko otázok bez odpovedí.Po pár dňoch planá nádej. Nejaký človek videl Matěja v meste. Má šancu? Čo sa vlastne deje, že ho nemôžu nájsť?Po pár dňoch zlý signál. Dvojročné chlapča sedelo na železničnom priecestí a zrazil ho vlak. Vidíte, chlapča – jeho meno si nepamätám. Veľmi zlý signál.Včera bol deň takmer ako každý iný.Ten istý stereotyp, tie isté myšlienky na Matěja a prosby o záchranu. Anjeli sa stále neobjavili a ja dúfam, že na to majú dôvod.Pripravujem večeru a zapínam správy. A suchá veta ma vracia do nechcenej reality. Polícia dnes našla Matěja pri železničnej trati, mŕtveho.Príbeh smrti sa na svete odohráva denne a vytrvalo. A mňa to vždy zaskočí a neviem si s tým rady. Mám pocit, že anjeli sa stále nevrátili. Myslím, že sa s malým Matějom hrajú na schovávačku.

Vladimíra Molčáková

Vladimíra Molčáková

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pijem vodu z lesného potoka (takmer vždy), počas búrky sa prechádzam z dáždnikom po ulici (občas), milujem slnečnú jar a svojho manžela, málo snívam a som pochabá (občas-stále) a každý deň si dávam záväzok lietať do vesmíru s mužom, ktorému som na krku už šiesty rok (neviem, čím to je, ale jemu sa to darí lepšie).Mám rada prekliatych básnikov aj naturalistov, renesančných maliarov aj gotickú architektúru. Rôznorodosť, či skôr rozmanitosť kultúr ma láka i desí zároveň. Zoznam autorových rubrík:  DomovSúkromnéSpoločnost

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu